ياعلي (ع)

يا رب به علي و ميثم تمارش يارب به حسين و تشنه لب انصارش
هركس كه بد سيدعلي مي خواهد اين سال جديد از زمين بردارش
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
به وبلاگ فدايي ولايت خوش آمدی

يا رب به علي و ميثم تمارش يارب به حسين و تشنه لب انصارش
هركس كه بد سيدعلي مي خواهد اين سال جديد از زمين بردارش
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
به وبلاگ فدايي ولايت خوش آمدی
***براي دانلود فيلم كليك كنيد*** مشكلات
هر جامعهاى با قرآن حل خواهد شد. با معارف قرآنى، مشكلات حل ميشود. قرآن
راهحل معضلات زندگى بشر را به فرزندان آدم هديه ميكند؛ اين وعدهى قرآنى
است و تجربهى دوران اسلام هم اين را نشان داده. هرچه ما به قرآن نزديكتر
شويم، هرچه عمل قرآنى در ميان ما - چه در روح ما، چه در اعمال جسمانى ما،
چه در فرد ما، چه در اجتماع ما - بيشتر شود، به سعادت، به حل مشكلات و
معضلات نزديكتر ميشويم.
عزت در سايهى قرآن است، رفاه در سايهى قرآن
است، پيشرفت مادى و معنوى در سايهى قرآن است، اخلاق نيك در سايهى قرآن
است، سلطه و غلبهى بر دشمنان در سايهى قرآن است. ما ملتهاى مسلمان اگر
اين حقايق را بدرستى درك كنيم و در راه رسيدن به اين هدفها تلاش كنيم،
يقيناً بهرههاى زيادى خواهيم برد.
فرازی از بيانات امام خامنه ای در محفل انس با قرآن ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
***براي دانلود فيلم كليك كنيد*** يقيناً
هر يك از اين جلساتى كه براى قرآن و تلاوت قرآن تشكيل ميشود و عندليبان
قرآنى در آن نغمهسرائى ميكنند، تأثير بسزائى در تعميق ايمان و عشق و محبت
ما به قرآن دارد؛ و همه چيز در گرو همين است. اگر ملتى عقيدهى به حق را،
عقيدهى به قرآن و معارف اسلامى را همراه كرد با محبت، رنگ و بوى لطيف گل
محبت است كه ميتواند اعتقادات عميق را در عرصهى زندگى انسان بارور كند.
اگر اين عقايد، اين پايبندىهاى عقلانى، با محبت و با عواطف عجين و همراه
شد، آن وقت عرصه، عرصهى عمل قرآنى خواهد شد؛ توفيقات، روزافزون خواهد شد؛
پىدرپى خواهد شد؛ ما دنبال اين هستيم. اگر اين محافل قرآنى بتواند دلهاى
ما را فراتر از جنبهى عقلانى، از جنبهى عاطفى و علقهى عشق و محبت، به
قرآن نزديك كند، مشكلاتى كه بر سر راه جامعهى اسلامى است، برطرف خواهد شد؛
اين اعتقاد ماست.
فرازی از بيانات امام خامنه ای در محفل انس با قرآن ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
***براي دانلود فيلم كليك كنيد*** وقتى
انس با قرآن پيدا شد، مجال تدبر و تأمل و تفكر در معارف قرآن به دست خواهد
آمد. قرآن را نميشود سرسرى خواند و گذشت؛ قرآن احتياج دارد به تدبر،
تكيهى بر روى هر كلمهاى از كلمات و هر تركيبى از تركيبهاى كلامى و لفظى.
انسان هرچه بيشتر تدبر كند، تأمل كند، انس بيشترى پيدا كند، بهرهى بيشترى
خواهد برد؛ قرآن اينجور است.
فرازی از بيانات امام خامنه ای در محفل انس با قرآن ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
سوره حمد آیات 1 تا 7
( الإمام الصادق عليه السلام ) " إن ظاهرها الحمد ، وباطنها ولد الولد ، والسابع منها القائم عليه السلام " ويأتي في الحجر 87 .
* يونس بن عبد الرحمان مرفوعا از امام صادق ( ع ) نقل كرده كه دربارهء گفتهء خداى سبحان " ولقد آتيناك سبعا من المثانى والقرآن العظيم " فرمود : ظاهر آن حمد وستايش است وباطن آن فرزند [ يعنى امام باقر ( ع ) ] وهفتمين آن [ يعنى هفتمين فرزند امام باقر ( ع ) ] قائم عليه السلام است "
العياشي : ج 2 ص 250 ح 37
سوره بقره آیه 3
( الإمام الصادق عليه السلام ) " من أقر بقيام القائم أنه حق "
* داود بن كثير رقى ، از امام صادق ( ع ) روايت كرده است كه حضرت در ارتباط با آيهء شريفهء " الذين يؤمنون بالغيب " فرمود : " [ يعنى ] كسانى كه به حقانيت قيام وظهور قائم ( ع ) اعتقاد داشته باشند "
كمال الدين : ج 2 ص 340 ب 33 ح 19
